Dzień bobry!

Dzień bobry!

Za oknem świeci słońce i jest ciepło, więc piękna pogoda zachęca do spędzania czasu na zewnątrz. Przebywając w tym czasie na łonie natury, a szczególnie w lesie, można zauważyć, że niektóre zwierzęta, takie jak wiewiórki, poszukują orzechów czy żołędzi wśród mchu i kolekcjonują w swoich norkach. Są przewidujące, bo wiedzą, że w czasie zimy już pożywienia nie znajdą. Nie tylko one mają tendencję do zbieractwa, są jeszcze inne gryzonie: chomiki, świstaki czy szopy. Co poza kolekcjonowaniem jedzenia łączy te wszystkie zwierzątka? „Dzień bobry”! Ta gra mieści w sobie kilka elementów: życzenie dobrego (bobrzego!) dnia, taktykę, logikę, spryt i oczekiwanie z dobrą zabawę! Czyli połączenie idealne.

Rozgrywka rozpoczyna się od rozdania graczom 5 kart akcji w konkretnym, wybranym przez niego kolorze. Akcje związane są z 5 zwierzętami:

👉wiewiórką, która pozwala nam dobrać jedną kartę

👉szopem podkradającym kartę innemu graczowi

👉chomikiem blokującym działanie szopa

👉bobrem, pozwalającym w sprzyjających okolicznościach zdobyć trzy karty oraz

👉świstakiem powtarzającym akcję z poprzedzającej go karty.

Akcje mają na celu zdobycie 5 kart jednego rodzaju pożywienia (pestek, orzechów włoskich, żołędzi, fistaszków lub orzechów laskowych), co da wygraną. Na początek każdy otrzymuje 5 kart z dobrze potasowanej talii. Następnie ocenia, które karty pożywienia są mu potrzebne do wygranej i jakie dwie karty akcji użyje do ich zdobycia. Następnie osoba posiadająca drewniany znacznik rozpoczyna turę, kładąc pierwszą kartę i wykonuje związaną z nią akcję. Dalsze losy rozgrywki potoczą sie w zależności od tego wyboru: czy gracz dobierze kartę, zechce zabrać kartę komuś innemu (oraz czy ta osoba ma w kartach akcji chomika do obrony) lub wykorzystać możliwości bobra… Po wszystkim swoją kartę wykłada następny gracz… I następuje kolejna akcja bądź reakcja! Kiedy po dwóch turach nikt nie uzyskał 5 kart jednego rodzaju pożywienia, karty akcji wracają do ręki gracza i wszystko rozpoczyna się od początku.

Opcji i kombinacji jest wiele! Niektórzy będą stawiać na cierpliwość wiewiórki i mozolne zdobywanie pożywienia, inni zaryzykują i wykorzystają spryt szopa, a nawet spróbują szczęścia i postawią wszystko na bobra! Dzięki prostocie gry, pięknych, kolorowych kartach i młodemu wiekowi potencjalnych graczy (od 8 lat), uzyskujemy fantastyczną grę rodzinną. Pobudza dzieci do tworzenia w sobie sprytu, który jest potrzebny w życiu (o doskonaleniu spostrzegania, koncentracji, podejmowania decyzji, rozwiązywania problemów czy planowania tylko wspominając). Sprawia, że uczą się o zwierzętach (chociaż robią to w dosyć oryginalny sposób) i pożywieniu, jakie umożliwia im przetrwanie. Być może memory z wykorzystaniem powtarzających się par zaszczepi w nich ciekawość do przyrody? A kolejna rozgerana partia nauczy, że czasami lepiej być cierpliwą wiewiórką niż bobrem – ryzykantem? Dobra taktyka przydaje się przecież w bardziej skomplikowanych grach, czemu by jej się nie uczyć już teraz, przy leśnej rozgrywce?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Powrót na górę

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij